مبلغی انتخاب کنید :




×
13 فن‌آوری نوظهور برای باتری در سال 2013
آيا ميدانيد؟
کاربر ویژه شوید !

شارژ موبايل تبلیغات

^ Back to Top
اطلاع رسانی های سیاره پی دی ای
دسترسی به بخش کاربری سیاره پی دی ای
مشخصات گوشی موردنظر خود را بصورت زنده ببینید!
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: 13 فن‌آوری نوظهور برای باتری در سال 2013

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    May 2012
    عنوان کاربر
    ناظر انجمن
    شماره عضويت
    9
    محل سکونت
    طهران
    نوشته ها
    5,725
    می پسندم
    6,159
    سپاس از شما
    8,363 بار در 5,159 پست
    كشور
    Iran
    موبايل
    Samsung-I9300-Galaxy-S-III
    موبايل
    BlackBerry-Bold-9700
    اپراتور
    Iran
    میزان اعتبار کاربر
    21,000 تومان
    مبلغ حمایت شده از کاربر
    21000 تومان
    اطلاعات کامپیوتر
    میزان امتیاز
    509

    13 فن‌آوری نوظهور برای باتری در سال 2013

    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]





    در این مقاله به بررسی ۱۳ استارت آپ خواهیم پرداخت که در زمینه فن‌آوری باتری فعالیت می کنند. نتیجه کار این شرکت‌ها می‌تواند با غلبه بر یکی از اساسی‌ترین مشکلات صنعت الکترونیک، یعنی نحوه ذخیره انرژی، دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم را دگرگون کنند.



    باتری‌ها محل تامین انرژی گجت‌های الکترونیکی ما به شمار می‌روند. همه تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، وسایل نقلیه الکتریکی برای کار به باتری نیاز دارند. اگر آن باتری نیز هر روز به خوابیدن در آغوش پریز برق نیاز داشته باشد، آن‌گاه ما نیز هر روز به شبکه برق سراسری نیازمند خواهیم بود.

    در حال حاضر شرکت‌های مختلفی بر روی فن‌آوری باتری در حال تحقیق و جستجو هستند، اما این راه بسیار سنگلاخ و صعب‌العبور به نظر می رسد. برای نشان دادن این مسئله کافی است به مقایسه رشد فن‌آوری باتری در مقایسه با سایر فن‌آوری‌های الکترونیکی نگاهی بیندازیم .


    مطابق قانون مور که برای اکثر مولفه‌های الکتریکی رایانه‌ها مانند پردازشگر، هارد و رم مصداق دارد، قدرت یا ظرفیت این بخش‌ها هر ۱۸ ماه به دو برابر افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که از زمان پیدایش باتری‌های امروزی در دهه ۱۸۵۰ تاکنون، چگالی انرژی باتری‌ها می‌بایست میلیاردها میلیارد بار رشد داشته باشد. حال آن‌که کل پیشرفت چیزی در حدود ۸ برابر بوده است.


    این حقیقت که باتری گلکسی اس 4 با آن صفحه نمایش عظیم‌الجثه و خوش‌خوراک و پردازشگر ۴یا ۸ هسته‌ای ویرانگر حتی سه برابر باتری نوکیا ۳۳۱۰ ماقبل تاریخی هم نیست، نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد.

    اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر تحرک زیادی برای تغییر وضعیت صورت گرفته است. برای مثال در سال ۲۰۰۹، اوباما با دست و دلبازی تمام مبلغ ۲.۴ میلیارد دلار حمایت دولتی را برای توسعه ۴۸ تکنولوژی نوین در زمینه باتری و وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص داد.


    در ادامه این گزارش به بررسی ۱۳ فن‌آوری‌ نوین باتری می پردازیم که ممکن است در آینده‌ای نسبتاً نزدیک تلفن‌های هوشمند یا وسایل نقلیه الکتریکی را از ملاقات روزانه با شارژها بی‌نیاز کند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Ambri:
    این شرکت یکی از مشهور‌ترین استارت آپ ها در زمینه باتری است که نام سابق آن Liquid Metal Battery «باتری فلز مایع» بود. بنیان‌گذار این شرکت یکی از اساتید دانشگاه MIT به نام دان سادووی است. در این شرکت افراد معروفی نظیر بیل گیتس و شرکت‌ نفتی توتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

    این شرکت در نظر دارد با استفاده از نمک مایعی که بین دو لایه از فلز مایع ساندویچ شده، باتری‌هایی را برای شبکه برق تولید کند. باتری‌های این شرکت حداقل ۱.۵ سال تا تجاری شدن فاصله دارند. شاید بتوان از این باتری‌ها در کنار پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی‌های پاک استفاده نمود، چرا که یکی از مشکلات اساسی انرژی خورشیدی ذخیره انرژی در روزهای آفتابی و استفاده از آن در سایر مواقع است.


    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Imprint Energy:
    با استفاده از فلز روی به جای لیتیوم و بهره‌گیری از فنآوری چاپ صفحه‌ای، این شرکت توانسته است باتری‌هایی بسیار نازک، متراکم، انعطاف‌پذیر و کم‌هزینه تولید کند. قابلیت خم شدن و ضخامت بسیار کم این باتری‌ها استفاده از آنها در گجت‌های پوشیدنی را نیز امکان‌پذیر ساخته است.
    این شرکت در حال حاضر حجم اندکی از باتری‌های خود را برای استفاده مشتریان خاص تامین می‌کند و در نظر دارد که فرآیند تولید را در چند سال آینده برای استفاده‌های گسترده‌تر تجاری توسعه دهد.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Alveo Energy:
    این شرکت که کمتر از یک سال از عمر آن می‌گذرد، قصد دارد از مایع حیات (آب) در ترکیب با رنگ، آهن و مس جهت ساخت باتری استفاده نماید. این باتری‌ها بسیار ارزان بوده و عمری طولانی خواهند داشت. تحقیقات پشت این فن‌آوری توسط یکی از دانشجویان دانشگاه استنفورد به نام کالین وسلز و استاد او رابرت هاگینز انجام گرفته است. آن‌ها توانستند برای توسعه تکنولوژی ابداعی خود بودجه تحقیقاتی به ارزش ۴ میلیون دلار از اداره انرژی آمریکا دریافت نمایند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Pellion:
    این شرکت با روشی نامعمول و اعجاب انگیز به فرمول شیمیایی تهیه باتری خود دست یافت. استفاده از الگوریتم‌های کامپیوتری و شبیه‌ سازی‌های مختلف آنها را قادر ساخت که برای آنود منیزیم از میان ۱۰ هزار کاتود بالقوه، زوج مناسب را پیدا کنند.

    گربراند سدر، یکی از موسسان این شرکت که اتفاقاً یکی از اساتید دانشگاه MIT نیز می‌باشد، پروژه‌ای را تحت عنوان پروژه‌ ژنوم مواد رهبری کرد که تحت آن، امکان پیشرفت در علم مواد با استفاده از مدل‌سازی‌ها و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری میسر شود.

    پلیون ادعا می‌کند چگالی انرژی باتری‌های منیزیومی بسیار بالا و از باتری‌های لیتیوم یونی فعلی بیشتر است. این شرکت نیز از حمایت‌های دولتی و خصوصی مختلفی بهره‌ می‌برد.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • QuantumScape:
    این شرکت یکی از استارت‌آپ‌های مخفی دره سیلیکون است. فنآوری این شرکت نیز در دانشگاه استنفورد توسعه یافته. موسس این شرکت جاگدیپ سینگ است. این شرکت در نظر دارد یک نوع باتری به نام باتری تمام الکترونی تهیه کند، که تراکم انرژی آن در حد سوخت‌های فسیلی است. خوسلا ونچرز از جمله حامیان بزرگ این شرکت تازه تاسیس است.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Envia:
    یک سال قبل، انویا اعلام کرد قادر است با هزینه‌ای معادل ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار نوعی باتری لیتیوم یونی برای وسایل نقلیه الکتریکی تولید کند که هر ۴۸۰ کیلومتر یک بار نیاز به شارژ داشته باشد. این شرکت که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده، نوعی کاتود ارزانقیمت را در ترکیب با‌ آنود سیلیکون کربنی و الکترولیت ولتاژ بالا به کار می‌برد. این شرکت توسط دولت فدرال، جنرال موتورز و تعدادی از کمپانی‌های عظیم بین‌المللی پشتیبانی می‌شود.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • GELI:
    اگر چه جلی باتری‌های جدید نمی‌سازد، اما تهیه سیستم عامل و نرم‌افزارهای باتری‌های شبکه برق در دستور کار این شرکت است. موسسات و مالکان ساختمان‌ می‌توانند از باتری‌های تحت حمایت این شرکت برای خدماتی نظیر ذخیره انرژی خورشیدی یا ذخیره انرژی و تخلیه آن هنگامی که تعادل عرضه و تقاضای برق بر هم می‌خورد، استفاده کنند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Sila Nanotechnologies:
    این شرکت در سال ۲۰۱۱ توسط محققانی تاسیس شد که با مرکز فنآوری جورجیا همکاری می‌کنند. باتری‌های لیتیوم یونی تولیدی این شرکت سبک‌تر و تراکم انرژی آن دو برابر باتری‌های فعلی بازار است. این شرکت نیز موفق به اخذ ۱.۷۳ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی از اداره انرژی فدرال آمریکا شده است.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Boulder Ionics:
    این شرکت به دنبال فنآوری‌های پیشرو در قسمت الکترولیت باتری‌ها است، جایی که یون‌ها بین آنود و کاتود جابه‌جا می‌شوند. الکترولیت مایعی که در این شرکت در حال توسعه است می‌تواند در دماها و ولتاژهای بالا فعالیت کند و نسبت به الکترولیت‌های رایج فعلی، مقرون به صرفه‌تر است.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Pireto Battery:
    این شرکت محصول ذهن امی پریتو، استاد شیمی دانشگاه کلورادو است. او ادعا می کند باتری‌های لیتیوم یونی شرکت وی ظرف پنج دقیقه شارژ می‌شوند و پنج برابر بیشتر از باتری‌های فعلی دوام می‌آورند. فنآوری نانوتکنولوژی این شرکت از سیم‌های نانوی مسی به عنوان آنود و از پلیمری جامد به عنوان الکترولیت بهره می‌گیرد.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Sakti3:
    این استارت‌آپ میشیگانی است و باتری‌هایی جامد تولید می‌کند که تراکم انرژی بالایی دارد. جامد بودن باتری به منزله ایمنی بالاتر است، چرا که الکترولیت آن از مایعات قابل اشتعال تشکیل نمی‌شود. حامیان این استارت‌آپ جنرال‌موتورز، ایتوچو و خوسلا ونچرز هستند.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Xilectric:
    این شرکت در حال بازسازی "باتری ادیسون" است که باتری نیکل آهن است. اما باتری این شرکت از آلومینیوم و منیزیم ساخته می‌شود که به ادعای سازندگان، سبب کاهش قیمت و بهتر شدن عملکرد می‌شود. این شرکت نیز ۱.۷۳ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دولتی را از اداره انرژی فدرال آمریکا دریافت کرده است.



    [فقط کاربران ثبت نام شده قادر به مشاهده لینکها هستند . ]

    • Amprius:
    این شرکت بر اساس مطالعات یو کیو، محقق دانشگاه استنفورد بنا شده است. باتری‌های لیتیوم یونی این شرکت آنودهایی با نانو-ساختارهای سیلیکونی دارند که سبب افزایش تراکم انرژی به میزان 4 برابر می‌شود. این استارت آپ ۲۵ میلیون دلار حمایت مالی از شرکت‌های مختلف دریافت نموده است.




    منبع : Gigaom - Narenji




    موضوعات مشابه:

    کاربر مقابل پست Mojtaba عزیز را پسندیده است:



  2. # ADS

کلمات کلیدی این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •